Hobby 1999-2003

Náš volný čas se zase točí jen kolem motorek....
Léta jsme se jezdili dívat na závody "klasiků" a pokaždé nás fantastická atmosféra, vůně spáleného ricinu a výkony jezdců totálně dostaly. Takže jednoho dne se nová startovní čísla na sezonu 1999 lepila i na naše stroje. 

 

Image
Image
Image
Image

 

Náš tým jezdí se třemi motocykly anglické výroby RUDGE, které v meziválečném období patřily ke špičce závodní techniky. RUDGE 500 Special 1928 a RUDGE Ulster 500 1938 sedlá Marek Odehnal, zatímco  Jirka Hlavsa má RUDGE 500 Special 1930.

 

Image
Image
Image
Image

 

Závodí se naplno, bez ohledu na stáří strojů a navíc na krásných přírodních okruzích, takže tisíce diváků jsou vždycky svědky pořádných soubojů. Na rok 2002 se k nám připojil ještě  Jarek Hýpal se svou MORINI 350 1974.

 

Image
Image
Image
Image

 

Sezona 2002 proběhla nad očekávání jinak, než by si kdokoli mohl přát. Jarek Hýpal zničil už na úvod v Hořicích motor své Morini 350 a milovník přírodních tratí Marek po kotrmelcích ve Dvoře Králové skončil vrtulníkem v Liberecké nemocnici se zlomenou páteří. Ještě že jeho "Ulster 500" před tím velkým třeskem jel jako z praku. Tak se zdálo být zalíčeno, zvlášť,když Jirka Křeček vymetl příkopy na výletním závodu do vrchu Knovíz - Olšany a přivodil si tak nefunkční koleno po celý zbytek sezony. Ale... žádná polívka se nejí tak horká..., takže v Branné Marek plně  rehabilitoval s výztuhou v zádech a utrpěl vítězství ve třídě. Hlavně proto, že některým divochům se to rozsypalo, jinak na věnec při tomto stavu nebylo ani pomyšlení.

 

Image
Image
Image
Image

 

A jsme skokem v roce 2003.... největší bombou byl nový závodní sidecar Rudge Ulster 500, který z téměř ničeho vykřesal největší (na trati) vyvrhel Jirka Hlavsa. Kdo neviděl předválečnou side v akci, neuvěří, ale společně s Jirkou Snopem předvádí chlapci super podívanou. Nám doma se podařilo absolvovat sezonu s TT Replica 500, a spíš než rychlost nás pronásledovaly porodní bolesti továrního "echt" závoďáku a smůla, než pořádné rychlé svezení. Ale ke konci v Branné už to vypadalo nadějně... takže pod dojmem loňských zážitků je důležité, že jsme se hezky svezli a jsme celí.

 

Image
Image
Image
Image
Image
Image
   

 

Jak se bude vyvíjet 2004 ví snad jenom Franta Šťastný v motocyklovém nebi a právě na jeho počest snad už konečně zavrčí dvouvačkový speciál v továrně kdysi přezdívaný "necky". K potěše naší, našich milých diváků a doufáme taky jako potvrzení známého faktu, že motocyklismus je velká vášeň na tisíc způsobů a jde jen o to, pořádně si užít.

 
Přijďte se někdy podívat !