Hobby
 

Jak to bylo v letech 2005-2006

  

Image

Image
 
Image
 
Image

 

Co se událo za poslední dva roky ? "Nula pět" začal v Hořicích krásným návratem naší nejstarší Rudge na závodní dráhu, když ji Marek po hrůzostrašném úvodním pádu Jardy Zatloukala přivedl do cíle na druhém místě...hned za "kosmicky naladěnou" Gilerou pana Spychaly. V podobně radostném duchu pokračoval zbytek sezony... občas se šroubovalo, častěji slavilo a Bratrstvo Ručky, ta zblázněná parta nadšenců předválečných aparátů mělo důvodů k dobré náladě vždycky plný pytel... . A samozřejmě přes zimu...k zapamatování dlouhou ...všichni hledali, kterak přidat víc koníků do našich milovaných motorů, aby "to šlo" spolehlivě "přes tunu"...tedy anglických 100mph (160 km/h).

 

Image

Image

Image

Image

 

Není sice příliš takových míst na přírodních českých okruzích, ale například padák v Hořicích do města, nebo rovinka kolem cíle v Branné přímo volají po maximální rychlosti... . Což Rudge...a jiné vzácné aparáty zbožňují nade vše... 

 

Image
 
Image

Image

Image

 

A našlo se...v podobě "opičích kapek" nejdříve přidávaných v mírném poměru do benzínu...a nakonec jako stoprocentní palivo v pravém duchu závodů třicátých let. Hořice a Dvůr Králové 2006 viděly nejdřív podivné pohyby některých "bratrů" s motocykly před startem, připomínající sezení na rozdováděné koze,...ale to šlo pouze o snahu mít směs dobře promísenou... . Výsledky ale stály zato. Mimo jiné k veliké radosti pana Josefa Nováka, českého guru a tatínka všech "rudgemanů"... který za aplausu tisícovek diváků projel v Hořicích čestné kolo k oslavě svých 90 narozenin...a v sedle Rudge TT Replica, stejného stroje s nímž tady startoval už v roce 1938 !!!! To člověku zůstává rozum stát...a taky dokazuje, že za řídítky motocyklu se stárne pomaleji.  


Image
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

 

Takže zmoklé Nové Mesto nad Váhom a turistické zpestření zvané "rudge rally slovakia 2006" byly pokračováním roku, jehož finále přišlo v Branné začátkem září. Dlouho očekávaná premiéra továrního závodního půllitru Jawa z roku 1952 byla za dveřmi...a v prosluněných jesenických horách s ní Marek Odehnal projel nejdřív treningy s klouzavou spojkou...,a v neděli konečně opatrně závod... . Teprve si na sebe zvykali, ale divákům se to jistě moc líbilo... stejně jako všem legendárním závodníkům v motocyklovém nebi, kteří tuhle poctu jim samotným sledovali. Jakožto třeba Antonín Vitvar, Jan Novotný, Gusta Havel, letos smutně zesnulý Láďa Štajner...no a samozřejmě Franta Šťastný.

 

Všichni tihle hrdinové na druhé generaci jawského poválečného aparátu závodili...a mezi nimi byl spíše znám pod přezdívkou "necky"...podle tehdy nového dvojitého rámu. Roztočená "račka" ani "jawský půllitr" se nedají slovy adekvátně popsat...ale je to adrenalin k inhalaci v báječném poměru. Tak nezbývá,než si na příště přát "jenom houšť a větší kapky"...a na přírodních okruzích českých a přilehlých "luhů a hájů" brzo nashledanou... . Kalendář další sezony pověsíme hned, jakmile bude známý.

 

Váš Triskel...a "Bratrstvo Ručky"...!